РЕФРЕЙМІНГ ЯК СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНА ТЕХНОЛОГІЯ: СОЦІОЛОГІЧНИЙ ПІДХІД ДО РОЗГЛЯДУ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2304-1439.2016.2(25).78167Ключові слова:
когнітивний код, когнітивний ресурс, освіта, рефреймінг, соціально-педагогічні технології, фрейм.Анотація
Статтю присвячено соціологічному осмисленню рефреймінга як особливої соціально-педагогічної технології, суть якої полягає у впливі на когнітивну систему тих, хто навчається, зокрема на їхні когнітивні коди. Поняття когнітивного коду розглядається у взаємозв’язку з поняттям когнітивного ресурсу як прихованого чинника соціальної, соціально-класової нерівності. Підкреслюється, що потужність цього чинника зумовлена специфікою самої освіти, яка полягає в тому, що освіта оперує, переважно, складними кодами, сприяючи тим самим відтворенню соціальної нерівності, обмежуючи шанси вертикальної соціальної мобільності тих індивідів і груп, чиї когнітивні коди за своєю структурою не відповідають складним кодам системи освіти. Рефреймінг розглядається як соціально-педагогічна технологія, орієнтована на когнітивне «підтягування» тих, хто навчається, чий соціальний досвід призвів до того, що вони цього потребують для досягнення успіхів в освіті.
Посилання
Osipov, A., and V. Tumalev. Sotsiologiya obrazovaniya v Rossii: Problemy i perspektivyi [Education sociology in Russia: problems and prospects] Sociologscheskiye issledovaniya 7 (2004): 120–127.
Gofman, I. Analiz freymov: esse ob organizatsii povsednevnogo opyta [Analysis of frames: the essay about the organization of daily experience]. Edited by G. S. Batygin and L. A. Kozlova. — M.: Institut sotsiologii RAN, 2003.
Manning, Ph. Erving Goffman and Modern Sociology. NY.: Polity, 1992.
Popova Z. D. Kognitivnayalingvistika [Cognitive linguistics] / Z. D. Popova. I. A. Sternin. — M.: Vostok-Zapad, 2007. — 314 s.
Goryunova, N. B. Operatsionalnyye deskriptory kognitivnogo resursa i produktivnost resheniya testovykh zadach i zadach-golovolomok [Operational descriptors of a cognitive resource and productivity of the solution of test tasks and tasks puzzles] Psikhologicheskiy zhurnal 22, no 4 (2001): 21–29.
Bernstayn, B. Klass, kody i kontrol: struktura pedagogicheskogo diskursa [Class, codes and control: structure of a pedagogical discourse]. M.: Prosveshcheniye, 2008.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2016 Вісник Одеського національного університету. Соціологія і політичні науки
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Правовласниками опублікованого матеріалу являються авторський колектив та засновник журналу на умовах, що визначаються видавничою угодою, що укладається між редакційною колегією та авторами публікацій. Ніяка частина опублікованого матеріалу не може бути відтворена без попереднього повідомлення та дозволу автора.
Публікація праць в Журналі здійснюється на некомерційній основі.
Після публікації автор має право опублікувати свою роботу в будь-якому іншому засобі масової інформації без дозволу редакції журналу, без посилання на журнал, але з повідомленням редакційної колегії журналу про публікацію своєї роботи в іншому засобі масової інформації.
Редакція має право віддати роботу автора на публікацію до іншого засобу масової інформації, але з дозволу автору.