РЕФРЕЙМІНГ ЯК СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНА ТЕХНОЛОГІЯ: СОЦІОЛОГІЧНИЙ ПІДХІД ДО РОЗГЛЯДУ

Автор(и)

  • И. С. Нечитайло Харківський гуманітарний університет «Народна українська академія», Україна https://orcid.org/0000-0002-0656-0370

DOI:

https://doi.org/10.18524/2304-1439.2016.2(25).78167

Ключові слова:

когнітивний код, когнітивний ресурс, освіта, рефреймінг, соціально-педагогічні технології, фрейм.

Анотація

Статтю присвячено соціологічному осмисленню рефреймінга як особливої соціально-педагогічної технології, суть якої полягає у впливі на когнітивну систему тих, хто навчається, зокрема на їхні когнітивні коди. Поняття когнітивного коду розглядається у взаємозв’язку з поняттям когнітивного ресурсу як прихованого чинника соціальної, соціально-класової нерівності. Підкреслюється, що потужність цього чинника зумовлена специфікою самої освіти, яка полягає в тому, що освіта оперує, переважно, складними кодами, сприяючи тим самим відтворенню соціальної нерівності, обмежуючи шанси вертикальної соціальної мобільності тих індивідів і груп, чиї когнітивні коди за своєю структурою не відповідають складним кодам системи освіти. Рефреймінг розглядається як соціально-педагогічна технологія, орієнтована на когнітивне «підтягування» тих, хто навчається, чий соціальний досвід призвів до того, що вони цього потребують для досягнення успіхів в освіті.

Посилання

Osipov, A., and V. Tumalev. Sotsiologiya obrazovaniya v Rossii: Problemy i perspektivyi [Education sociology in Russia: problems and prospects] Sociologscheskiye issledovaniya 7 (2004): 120–127.

Gofman, I. Analiz freymov: esse ob organizatsii povsednevnogo opyta [Analysis of frames: the essay about the organization of daily experience]. Edited by G. S. Batygin and L. A. Kozlova. — M.: Institut sotsiologii RAN, 2003.

Manning, Ph. Erving Goffman and Modern Sociology. NY.: Polity, 1992.

Popova Z. D. Kognitivnayalingvistika [Cognitive linguistics] / Z. D. Popova. I. A. Sternin. — M.: Vostok-Zapad, 2007. — 314 s.

Goryunova, N. B. Operatsionalnyye deskriptory kognitivnogo resursa i produktivnost resheniya testovykh zadach i zadach-golovolomok [Operational descriptors of a cognitive resource and productivity of the solution of test tasks and tasks puzzles] Psikhologicheskiy zhurnal 22, no 4 (2001): 21–29.

Bernstayn, B. Klass, kody i kontrol: struktura pedagogicheskogo diskursa [Class, codes and control: structure of a pedagogical discourse]. M.: Prosveshcheniye, 2008.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-09-23

Номер

Розділ

СОЦІАЛЬНІ МЕХАНІЗМИ СУСПІЛЬСТВ, ЩО ТРАНСФОРМУЮТЬСЯ: ТЕОРІЯ І МЕТОДОЛОГІЯ ДОСЛІДЖЕНЬ