ГРОМАДСЬКА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ І ПРОФЕСІОНАЛІЗМ ЯК УМОВИ АДЕКВАТНОГО ОЦІНЮВАННЯ СИСТЕМИ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • С. Г. Здрагат Інститут соціології, психології та соціальних комунікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова, Україна

DOI:

https://doi.org/10.18524/2304-1439.2016.2(25).78161

Ключові слова:

інклюзія, інклюзивна освіта, оцінювання, евалюація, евалюаційне дослідження.

Анотація

У статті розглядаються роль громадської відповідальності і професіоналізму як необхідних умов адекватного оцінювання системи інклюзивної освіти при виборі стратегії її формування, що забезпечує можливість оперативно реагувати, розуміти й об’єктивно оцінювати проблеми і тенденції, які складаються у процеси реалізації інклюзивної практики. Для оцінки якості інклюзивного процесу в системі освіти авторкою визначаються елементи евалюаційного дослідження, розглядаються етапи процесу оцінювання та пропонується, як необхідність, розробка алгоритму та комплексу евалюаційних програм за певними напрямками.

Посилання

Valdman, I. A. Klyuchevye aspekty kachestva obrazovaniya: uroki mezhdunarodnogo opyta [Key aspects of quality of education: lessons of the international experience]. www.iuorao.ru/05–06–2010–00/79–2010–01–01–41.

Khronika OON. Vsemirnaya programma deystviy v otnoshenii invalidov. Prinyata 3752 rezolyutsiey GA OON ot 3 dekabrya 1982 g. [The World Programme of Action concerning disabled people. It is accepted by 3752 resolution of the UN of December 3, 1982.]. http://www. un.org/ru/documents/decl_conv/conventions/prog.shtml

Halouvey, Kh. Psykholohiya vyvchennya i navchannya [Psychology of studying and training]. Varshava: PWN. V. 2, 1988

Dikova-Favorskaya, Ye. M. Problemy prisposobleniya lyudey s osobymi potrebnostyami k novym sotsiokulturnym usloviyam [Problems of adaptation of people with special needs to new sociocultural conditions]. Sotsiologicheskie issledovaniya sovremennogo obshchestva. Metodologiya, teoriya, metody. Vestnik Kharkovskogo Natsionalnogo Universiteta im. V. N. Karazina (2007): 555–558.

Zotova Ye. Spetsialnoe ili inklyuzivnoe? Politika obrazovaniya [Special or inclusive? Policy of education]. ps.1september.ru/article.php?ID=200701705

Kolupayeva A. A. et al. Inklyuzyvna shkola: osoblyvosti orhanizatsiyi ta upravlinnya [Inclusive school: features of the organization and management]. Edited by L. I. Danylenko. K., 2007

Inklyuzivnoe obrazovanie: put v budushchee [Inclusive education: a way in future]. Organizatsiya Obedinennykh Natsiy po voprosam obrazovaniya, nauki i kultury. Mezhdunarodnaya konferentsiya po obrazovaniyu [The United Nations concerning education, sciences and cultures.

International conference by training]. Zheneva: Mezhdunarodnyy tsentr konferentsiy, 2008. — Zheneva, 2008.

Kolupayeva, A. A. Inklyuzyvna osvita: realiyi ta perspektyvy [Inclusive education: realities and prospects]. K.: Sammit-Knyha, 2003.

Solovey, R. Metodologicheskiy gid dlya uchrezhdeniy obshchego nachalnogo i srednego obrazovaniya «Inklyuzivnoe obrazovanie»: razrabotano v ramkakh Proekta «Ravnyy dostup k obrazovaniyu» Programmy «Moldova — soobshchestvo dlya vsekh», vnedryaemoy Keystone Moldova sovmestno s Ministerstvom prosveshcheniya, pri finansovoy podderzhke Open Society Foundations/Early Childhood Program v partnerstve s Open Society Foundations/Mental Health Initiatives» [The methodological guide for establishments of the general primary and

secondary education «Inclusive education» it is developed within the Project «Equal Access to Education», «Moldova — Community for All» Programs, the introduced Keystone Moldova together with the Ministry of Public Education, with financial support of Open Society Foundations/Early Childhood Program in partnership with Open Society Foundations/Mental Health Initiatives]. — Kishinev, 2010.

Nyemyerko, B. Dydaktychnyy vymir ta systema zabezpechennya yakosti roboty shkoly [Didactic measurement and system of quality assurance of work of school]. Poradnik dyrektora szkoly. Varshava: Vydavnytstvo RAABE, 2000.

Tolvinska-Krulikovska, E., ed., Otsinyuvannya v shkoli [Estimation at school]. Varshava: ORO, 2010.

Hartsuly, O., trans., Samootsinyuvannya v shkoli [Self-assessment at school]. Lviv: Litopys, 2011.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-09-23

Номер

Розділ

СОЦІАЛЬНІ МЕХАНІЗМИ СУСПІЛЬСТВ, ЩО ТРАНСФОРМУЮТЬСЯ: ТЕОРІЯ І МЕТОДОЛОГІЯ ДОСЛІДЖЕНЬ