SOCIO-PSYCHOLOGICAL CONTEXT OF HIGHER ECONOMIC EDUCATION
DOI:
https://doi.org/10.18524/2304-1439.2015.2(23).56701Keywords:
professional competences, personal competences, socio-psychological context, competitiveness, professional growth, professional success, labor marketAbstract
The article deals with the analysis of demands of employers in the labor market for the graduates of the higher educational establishments. Content analysis of the advertisements of employers allows discovering the demand not only for professional competences in economics, but personal competences as well. Professional and personal competences, which the employers expect are suggested in the article. Research of graduates of university of economics made it possible to define the list of personal competences, which as the students consider will help to achieve professional success. Combination of competences will become the basis for professional growth and competitiveness of specialists.Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2015 Odesa National University Herald. Sociology and Politics

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Правовласниками опублікованого матеріалу являються авторський колектив та засновник журналу на умовах, що визначаються видавничою угодою, що укладається між редакційною колегією та авторами публікацій. Ніяка частина опублікованого матеріалу не може бути відтворена без попереднього повідомлення та дозволу автора.
Публікація праць в Журналі здійснюється на некомерційній основі.
Після публікації автор має право опублікувати свою роботу в будь-якому іншому засобі масової інформації без дозволу редакції журналу, без посилання на журнал, але з повідомленням редакційної колегії журналу про публікацію своєї роботи в іншому засобі масової інформації.
Редакція має право віддати роботу автора на публікацію до іншого засобу масової інформації, але з дозволу автору.