The model of tourist behaviour: sociological discours
DOI:
https://doi.org/10.18524/2304-1439.2014.1(20).39364Keywords:
human behavior, tourist behavior, modeling, model tourist behaviorAbstract
The problem of formation tourist behaviour is a very topical, creating a new look at the problem of the motivation of potential consumers of tourist product, which, in turn, contributes to the development of domestic tourism in the region. This article describes the essential features of the concept of "human behavior" in the context of contemporary sociology. The essence of tourist behaviourvis-a pluralistic approach, describes various models of tourist behaviour.Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2015 Odesa National University Herald. Sociology and Politics
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Правовласниками опублікованого матеріалу являються авторський колектив та засновник журналу на умовах, що визначаються видавничою угодою, що укладається між редакційною колегією та авторами публікацій. Ніяка частина опублікованого матеріалу не може бути відтворена без попереднього повідомлення та дозволу автора.
Публікація праць в Журналі здійснюється на некомерційній основі.
Після публікації автор має право опублікувати свою роботу в будь-якому іншому засобі масової інформації без дозволу редакції журналу, без посилання на журнал, але з повідомленням редакційної колегії журналу про публікацію своєї роботи в іншому засобі масової інформації.
Редакція має право віддати роботу автора на публікацію до іншого засобу масової інформації, але з дозволу автору.