Соціалізація користувачів у віртуальному просторі
DOI:
https://doi.org/10.18524/2304-1439.2018.1(30).144573Ключові слова:
віртуальний простір, соціалізація.Анотація
Сьогодні можна говорити про формування нового середовища соціальної взаємодії, яке іменують віртуальним простором і яке стало найбільш вражаючим феноменом початку тисячоліття. У соціології завжди особлива увага надавалася механізмам засвоєння індивідами зразків поведінки, цінностей, правил і норм сучасногj їм суспільства, що пов’язані з процесом соціалізації. Сьогодні в соціальних науках (психології, педагогіці) склалося декілька підходів, що намагаються вивчити процеси адаптації користувачів до віртуального простору, виявити ризики, пов’язані з ними, і знайти способи зробити процес соціалізації у віртуальному просторі більш керованим, послабити його стихійність і узяти під контроль. Соціологічний підхід традиційно вибудовувався навколо ідей розуміння, пояснення і прогнозування процесів, що відбуваються. У зв’язку з цим наша стаття присвячена вивченню місця, яке займає віртуальний простір в житті сучасної молоді та підлітків, а також тому, як вписуються нові форми соціальної інтеракції в класичні концепції соціалізації особистості. У статті використані матеріали репрезентативних досліджень, що були проведенні в м. Одесі серед старшокласників в 2006–2016 рр., які розкривають ступінь, форму і динаміку проникнення юнаків та підлітків у віртуальне середовище взаємодії, особливості соціалізації за безпосередньої участі віртуального простору, з’ясовується, які цінності переймає юнацтво у віртуальному просторі, які статуси і ролі засвоює в ньому. На основі емпіричних даних автор робить висновки про те, що віртуальний простір глибоко проник в усі соціальні інститути, що пов’язані з вихованням та освітою юнаків та дівчат, а також в структури їх повсякденності, а тому можна стверджувати, що він стає новим середовищем соціалізації особистості на всіх її стадіях і рівнях.
Посилання
Bauman, Zygmunt. Tekuchaya sovremennost’. Translated by Yu.V. Asochakova. SPb.: Piter, 2008.
Bondarenko, Sergej. «Model’ socializacii pol’zovatelej v kiberprostranstve». Texnologii informacionnogo obshhestva: Internet i sovremennoe obshhestvo: trudy’ VI Vserossijskoj ob«edinennoj konferencii. SPb.: Izdatel’stvo Filologich. f-ta SPbGU, 2003.
«Kibersocializaciya» http://cyclowiki.org/wiki/Киберсоциализация
Romanenko, Svetlana. «Virtual’noe prostranstvo: metodologicheskie podxody’ k izucheniyu». Visny’k ONU. Sociologiya i polity’chni nauky’. Odesa, ONU 11 (2006):10.
Kuli, Charls. Chelovecheskaya priroda i social’ny’j poryadok. M.: «Ideya-Press», 2001.
Romanenko, Svetlana. «Novaya sreda social’noj interakcii». Visny’k ONU. Sociologiya i polity’chni nauky’. Odesa, ONU 13 (2008): 3.
Ivanov D. V. Virtualizaciya obshhestva. SPb.: Peterburgskoe vostokovedenie, 2000.
Popova, Irina, Romanenko, Svetlana, Savchenko, Mariya. «Starsheklassnik — 2006. Zhiznenny’e orientacii i nastroeniya; sovremennaya sem’ya: roditeli i deti». Visny’k ONU. Sociologiya i polity’chni nauky’. Odesa, ONU 11 (2006): 10.
Nour, A. «Socializaciya». Sociologichna ency’klopediya. K.: Akademvy’dav, 2008.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Вісник Одеського національного університету. Соціологія і політичні науки
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Правовласниками опублікованого матеріалу являються авторський колектив та засновник журналу на умовах, що визначаються видавничою угодою, що укладається між редакційною колегією та авторами публікацій. Ніяка частина опублікованого матеріалу не може бути відтворена без попереднього повідомлення та дозволу автора.
Публікація праць в Журналі здійснюється на некомерційній основі.
Після публікації автор має право опублікувати свою роботу в будь-якому іншому засобі масової інформації без дозволу редакції журналу, без посилання на журнал, але з повідомленням редакційної колегії журналу про публікацію своєї роботи в іншому засобі масової інформації.
Редакція має право віддати роботу автора на публікацію до іншого засобу масової інформації, але з дозволу автору.