CОЦІАЛЬНО-СТАТУСНІ ПРЕФЕРЕНЦІЇ ТА КАР’ЄРНІ ОЧІКУВАННЯ ПІДЛІТКОВОЇ МОЛОДІ ПРИКАРПАТТЯ (ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ ОПИТУВАННЯ УЧНІВ ВИПУСКНИХ КЛАСІВ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ)

Автор(и)

  • О. В. Максимович Кафедра соціології Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна; Навчально-науковий центр соціологічних досліджень Прикарпатського регіону ДВНЗ Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника» вул. Шевченка 57, Івано-Франківськ, 76025, Україна e-mail: olgamaksymovych@gmail.com, Україна

DOI:

https://doi.org/10.18524/2304-1439.2018.1(30).145419

Ключові слова:

підліткова молодь, професійні орієнтації, соціально-статусні очікування, прикордоння.

Анотація

Розглянуто результати дослідження «Ціннісні орієнтації учнів випускних класів м. Івано-Франківськ». Представлено дані опитування щодо кар’єрних очікувань  учнів випускних класів м. Івано-Франківськ в контексті їхньої професійної орієнтації з одного боку та пропозиції регіонального ринку праці – з іншого. Розглянуто чинники та структуру соціально-статусних преференцій підліткової молоді.  З’ясовано, що соціально-статусні очікування підліткової молоді переважно стосуються управлінської діяльності, бізнесу, підприємництва та менеджерської діяльності середнього та високого рівнів управління, а  інструментальними способами їх досягнення на думку опитаних респондентів є найперше базові соціальні  компетенції ( «м’які навички»).

Біографія автора

О. В. Максимович, Кафедра соціології Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна; Навчально-науковий центр соціологічних досліджень Прикарпатського регіону ДВНЗ Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника» вул. Шевченка 57, Івано-Франківськ, 76025, Україна e-mail: olgamaksymovych@gmail.com

канд. філос. н., доцент, докторант кафедри соціології Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна, директор Навчально-наукового центру соціологічних досліджень Прикарпатського регіону ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника»

Посилання

Inglehart R. (1997) Modernization and Postmodernization. Cultural, Economic and Political Change in 43 Societies. Princeton: Princeton Univ. Press [in English].

Sokurianskaia L. (2006) Studenchestvo na puti k drugomu obshchestvu: tcennostnyi diskurs perekhoda [Students on the Path to Another Society: the Value Transition Discourse]. Kharkov:

Kharkovskii natc. un-t im. V. N. Karazina [in Russian].

Sokurianskaia L., Arbjenina V. L. (2012) Ukrajinsjke studentstvo u poshukakh identychnosti:monoghrafija [Ukrainian Students in Search of Identity: Monograph]. Kharkiv: KhNU

imeni V. N. Karazina [in Ukrainian].

Shhudlo S. (2012) Vyshha osvita u poshuku jakosti: quo vadis [Higher Education in Search of Qality: Quo Vadis]. Kharkiv — Droghobych: Kolo [in Ukrainian].

Przybylski А. A (2017) Large-Scale Test of the Goldilocks Hypothesis: Quantifying the Relations Between Digital-Screen Use and the Mental Well-Being of Adolescents. Psychological

Science, 28(2), Р. 204–215. URL: https://doi.org/10.1177/0956797616678438

Ianovsjka T. A. (2016) Psykhologhichni osoblyvosti projavu konfliktnoji povedinky pidlitkiv iz nyzjkym rivnem samoocinky [Psychological Peculiarities of the Manifestation of Conflict Behavior of Adolescents’ prone to the Low Self-Esteem ]. Psykhologhija i osobystistj. № 1 (9). S. 93–108 [in Ukrainian].

Sokurianskaia L., Arbjenina V. L. (2000) Pidlitok u velykomu misti: faktory ta mekhanizmy socializaciji: kolektyvna monoghrafija [Teenager in a Big City: Factors and Socialization Mechanisms: a collective monograph]. Kharkiv: Vydavnychyj centr Kharkivsjkogho nacionaljnogho universytetu imeni V. N. Karazina [in Ukrainian].

Agamirian L. V. (2015) Dosugovye praktiki kak faktor sotcializatcii gorodskikh i selskikh podrostkov [Leisure Practices as the Factor of Socialization of the Urban and Rural Teenagers’]. Vіsnik Kharkіvskogo natcіonalnogo unіversitetu іmenі V. N. Karazіna. Serіia «Sotcіologіchnі doslіdzhennia suchasnogo suspіlstva: metodologіia, teorіia, metodi», 35. 92–98 [in Russian].

Agamiryan L. (2016) Practices of Leisure of Teenage Youth of Central and Eastern Europe’s Borderlands as a Space of Their Value Preferences Realization. Youth in Central and Eastern Europe. Sociological Studies, 2 (6). P. 51–65. [in English].

Popova I., Romanenko S. & Savchenko M. (2006) Starsheklassnik — 2006. Zhiznennye orientatcii i nastroeniia; sovremennaia semia: roditeli i deti [Senior Student — 2006. Life orientations and Opinions; Modern Family: Parents and Children]. Visnik Odeskogo natcіonalnogo unіversitetu. Serіia: Sotcіologіia і polіtichnі nauki, 11, 89–108 [in Russian].

Romanenko S. V. (2016) Zhiznennye plany starsheklassnikov Odessy (po rezultatam monitoringovogo issledovaniia) [Life Plans of High School Students in Odessa (according to the Results of Monitoring Research)]. Ukraїnskii sotcіologіchnii zhurnal: naukove, іnformatcіine vidannia, 1–2, 58–64 [in Russian].

Sokurianskaia L. G. (2015) Tcennostnye orientatcii podrostkovoi molodezhi pogranichia Tcentralnoi i Vostochnoi Evropy (po rezultatam mezhdunarodnogo issledovaniia) [Value Orientations of Adolescent youth in the Borderlands of Central and Eastern Europe (according to the Results of an International Study)]. Metodologiia, teoriia i praktika sotciologicheskogo analiza sovremennogo obshchestva, 251–258 [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-11-04

Номер

Розділ

СОЦІАЛЬНІ МЕХАНІЗМИ СУСПІЛЬСТВ, ЩО ТРАНСФОРМУЮТЬСЯ: ТЕОРІЯ І МЕТОДОЛОГІЯ ДОСЛІДЖЕНЬ