Особливості забезпечення інформаційної безпеки в електронному навчанні

Автор(и)

  • А. В. Зінюк Харківський національний університету імені В. Н. Каразіна, Ukraine
  • Л. М. Змій Харківський національний університету імені В. Н. Каразіна, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.18524/2304-1439.2016.3(26).118844

Ключові слова:

електронне навчання, інформаційна безпека, медіаосвіта, інформаційні освітні системи, інформаційно-комунікаційні технології

Анотація

У статті розкрито проблеми інформаційної безпеки в системах електронної освіти. Розглянуто загрози інформаційній безпеці та об’єкти, які потребують особливого захисту. Досліджено погляди на проблеми конфіденційності інформації в електронному навчанні. Продемонстровані ключові характерні риси встановлення системи інформаційної безпеки для учасників електронної освіти, наголошується на особливій ролі викладача як провайдера знань у відкритій інформаційно-комунікативній освітній системі. Вказано на особливе завдання сучасної електронної освіти із формування комплексів компетентностей громадян для ефективних контактів із інформаційними джерелами задля укріплення інформаційної безпеки.

Біографії авторів

А. В. Зінюк, Харківський національний університету імені В. Н. Каразіна

Zinyuk A. V.

Л. М. Змій, Харківський національний університету імені В. Н. Каразіна

Zmiy L. M.

Посилання

Konevshchyns’ka O. E. Rozvytok mediaosvity i mediakul’tury v umovakh informatsiynoho suspil’stva / Konevshchyns’ka Ol’ha Emmanuyilivna // Informatsiyni tekhnolohiyi i zasoby navchannya, 2016, Tom 54, #4. — S 32–41.

Anan’yin V. O. Informatsiyna bezpeka yak chynnyk zakhystu osobystosti v suchasnykh umovakh [elektronnyy resurs] / Anan’yin V. O., Puchkov O. O. // Hileya (naukovyy visnyk). — 2009. Vyp. 29. — Rezhym dostupu: http://archive.nbuv.gov.ua/Portal/Soc_gum/ Gileya/2009_29/Gileya29/F21_doc.pdf.

Shunk D. H., Ertmer P. A. Self-Regulatory Processes During Computer Skill Acquisition: Goal and Self-Evaluative Influences / D. H. Shunk, P. A. Ertmer // Journal of Education Psychology. Washington DC: APA. — 1999. — Vol. 91. — № 2. — P. 251–260.

Konevshchyns’ka O. E. Rozvytok ponyattya informatsiyno-osvitn’oho seredovyshcha navchannya starshoklasnykiv v aspekti vykorystannya sotsial’nykh elektronnykh merezh [elektronnyy resurs] / Konevshchyns’ka O. E. // Informatsiyni tekhnolohiyi i zasoby navchannya — 2015. Tom 45, #1. S.12–22. — Rezhym dostupu: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/ article/view/1196.

Savaryn P. V. Naukovo-teoretychni peredumovy zastosuvannya mediatekhnolohiy u pidhotovtsi fakhivtsiv tekhnichnoho profilyu / P. V. Savaryn // Naukovo-metodychnyy zhurnal Komp»yuter u shkoli ta sim»yi — 2016. #4. S.4–7.

Yatsenko H. Komunikatyvna sutnist’ dystantsiynoho navchannya: postanovka problemy / H. Yatsenko // Vyshcha osvita Ukrayiny. — 2007. # 3. S. 70–74.

Chekurin V. F. Pidkhid do formuvannya vymoh informatsiynoyi bezpeky system elektronnoho navchannya / Chekurin V. F., Budik O. O. // Visnyk Natsional’noho universytetu «L’vivs’ka politekhnika». — L’viv, Vydavnytstvo NU LP, 2011. — Avtomatyka, vymiryuvannya ta keruvannya, #695. — S.133–140.

Kyrylenko V. V. Informatsiyna bezpeka yak skladova informatsiynoyi kul’tury studentiv humanitarnykh spetsial’nostey [elektronnyy resurs] / Kyrylenko V. V. // Visnyk Luhans’koho natsional’noho universytetu imeni Tarasa Shevchenka — Rezhym dostupu: http://www. stattionline.org.ua/pedagog/104/17854-informacijna-bezpeka-yak-skladova-informacijno %D1 %97-kulturi-studentiv-gumanitarnix-specialnostej.html

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-12-25

Номер

Розділ

СОЦІАЛЬНІ МЕХАНІЗМИ СУСПІЛЬСТВ, ЩО ТРАНСФОРМУЮТЬСЯ: ТЕОРІЯ І МЕТОДОЛОГІЯ ДОСЛІДЖЕНЬ