ГРОМАДСЬКА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ І ПРОФЕСІОНАЛІЗМ ЯК УМОВИ АДЕКВАТНОГО ОЦІНЮВАННЯ СИСТЕМИ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ

С. Г. Здрагат

Анотація


У статті розглядаються роль громадської відповідальності і професіоналізму як необхідних умов адекватного оцінювання системи інклюзивної освіти при виборі стратегії її формування, що забезпечує можливість оперативно реагувати, розуміти й об’єктивно оцінювати проблеми і тенденції, які складаються у процеси реалізації інклюзивної практики. Для оцінки якості інклюзивного процесу в системі освіти авторкою визначаються елементи евалюаційного дослідження, розглядаються етапи процесу оцінювання та пропонується, як необхідність, розробка алгоритму та комплексу евалюаційних програм за певними напрямками.


Ключові слова


інклюзія; інклюзивна освіта; оцінювання; евалюація; евалюаційне дослідження.

Повний текст:

PDF

Посилання


Valdman, I. A. Klyuchevye aspekty kachestva obrazovaniya: uroki mezhdunarodnogo opyta [Key aspects of quality of education: lessons of the international experience]. www.iuorao.ru/05–06–2010–00/79–2010–01–01–41.

Khronika OON. Vsemirnaya programma deystviy v otnoshenii invalidov. Prinyata 3752 rezolyutsiey GA OON ot 3 dekabrya 1982 g. [The World Programme of Action concerning disabled people. It is accepted by 3752 resolution of the UN of December 3, 1982.]. http://www. un.org/ru/documents/decl_conv/conventions/prog.shtml

Halouvey, Kh. Psykholohiya vyvchennya i navchannya [Psychology of studying and training]. Varshava: PWN. V. 2, 1988

Dikova-Favorskaya, Ye. M. Problemy prisposobleniya lyudey s osobymi potrebnostyami k novym sotsiokulturnym usloviyam [Problems of adaptation of people with special needs to new sociocultural conditions]. Sotsiologicheskie issledovaniya sovremennogo obshchestva. Metodologiya, teoriya, metody. Vestnik Kharkovskogo Natsionalnogo Universiteta im. V. N. Karazina (2007): 555–558.

Zotova Ye. Spetsialnoe ili inklyuzivnoe? Politika obrazovaniya [Special or inclusive? Policy of education]. ps.1september.ru/article.php?ID=200701705

Kolupayeva A. A. et al. Inklyuzyvna shkola: osoblyvosti orhanizatsiyi ta upravlinnya [Inclusive school: features of the organization and management]. Edited by L. I. Danylenko. K., 2007

Inklyuzivnoe obrazovanie: put v budushchee [Inclusive education: a way in future]. Organizatsiya Obedinennykh Natsiy po voprosam obrazovaniya, nauki i kultury. Mezhdunarodnaya konferentsiya po obrazovaniyu [The United Nations concerning education, sciences and cultures.

International conference by training]. Zheneva: Mezhdunarodnyy tsentr konferentsiy, 2008. — Zheneva, 2008.

Kolupayeva, A. A. Inklyuzyvna osvita: realiyi ta perspektyvy [Inclusive education: realities and prospects]. K.: Sammit-Knyha, 2003.

Solovey, R. Metodologicheskiy gid dlya uchrezhdeniy obshchego nachalnogo i srednego obrazovaniya «Inklyuzivnoe obrazovanie»: razrabotano v ramkakh Proekta «Ravnyy dostup k obrazovaniyu» Programmy «Moldova — soobshchestvo dlya vsekh», vnedryaemoy Keystone Moldova sovmestno s Ministerstvom prosveshcheniya, pri finansovoy podderzhke Open Society Foundations/Early Childhood Program v partnerstve s Open Society Foundations/Mental Health Initiatives» [The methodological guide for establishments of the general primary and

secondary education «Inclusive education» it is developed within the Project «Equal Access to Education», «Moldova — Community for All» Programs, the introduced Keystone Moldova together with the Ministry of Public Education, with financial support of Open Society Foundations/Early Childhood Program in partnership with Open Society Foundations/Mental Health Initiatives]. — Kishinev, 2010.

Nyemyerko, B. Dydaktychnyy vymir ta systema zabezpechennya yakosti roboty shkoly [Didactic measurement and system of quality assurance of work of school]. Poradnik dyrektora szkoly. Varshava: Vydavnytstvo RAABE, 2000.

Tolvinska-Krulikovska, E., ed., Otsinyuvannya v shkoli [Estimation at school]. Varshava: ORO, 2010.

Hartsuly, O., trans., Samootsinyuvannya v shkoli [Self-assessment at school]. Lviv: Litopys, 2011.


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Вальдман И. А. Ключевые аспекты качества образования: уроки международного опыта [Электронный ресурс] / И. А. Вальдман. — Режим доступа: www.iuorao.ru/05–06–2010–00/79–2010–01–01–41


Всемирная программа действий в отношении инвалидов. Принята 37/52 резолюцией ГА ООН от 3 декабря 1982 г. — Хроника ООН, А/#./351/Add.1/1.


Галоувей Х. Психологія вивчення і навчання / Х. Галоувей. — Варшава: PWN, 1988. — Т. ІІ.


Дикова-Фаворская Е. М. Проблемы приспособления людей с особыми потребностями к новым социокультурным условиям / Е. М. Дикова-Фаворская // Социологические исследования современного общества: Методология, теория, методы: Вестник Харьк. нац. ун-та им. В. Н. Каразина. — Х.: Основа, 2007. — С. 555–558.

Зотова Е. Специальное или инклюзивное? [Электронный ресурс] / Екатерина Зотова // Политика образования. — Режим доступа: ps.1september.ru/article.php?ID=200701705


Інклюзивна школа: особливості організації та управління: навчально-методичний посібник / Колупаєва А. А., Софій Н. З., Найда Ю. М. та ін. за заг. ред. Даниленко Л. І. — К., 2007. — 128 с.


Инклюзивное образование: путь в будущее // Организация Объединенных Наций по вопросам образования, науки и культуры: Международная конференция по образованию. — Сорок восьмая сессия. — Международный центр конференций, Женева 25–28 ноября 2008 год. — Женева, 2008.


Колупаєва А. А. Інклюзивна освіта: реалії та перспективи : монографія / А. А. Колупаєва. — К.: Самміт-Книга, 2003. — 272 с.


Методологический гид для учреждений общего начального и среднего образования «Инклюзивное образование»: разработано в рамках Проекта «Равный доступ к образованию» Программы «Молдова — сообщество для всех», внедряемой Keystone Moldova совместно с
Министерством просвещения, при финансовой поддержке Open Society Foundations/Early Childhood Program в партнерстве с Open Society Foundations/Mental Health Initiatives / [Родика Соловей]. — Кишинев, 2010.

Нємєрко Б. Дидактичний вимір та система забезпечення якості роботи школи / Б. Нємєрко // Poradnik dyrektora szkoіy. — Варшава: Видавництво RAABE, 2000.


Оцінювання в школі / [ред. E. Toлвінська-Kруліковська]. — Варшава: ОРО, 2010.


Самооцінювання в школі / [пер. з пол. О. Гарцули]. — Львів: Літопис, 2011. — 186 с.





DOI: https://doi.org/10.18524/2304-1439.2016.2(25).78161

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.