ФЕНОМЕН «ПОДІЛИТИСЯ ІНФОРМАЦІЄЮ» ЯК СУЧАСНА КОМУНІКАТИВНА ПРАКТИКА СОЦІАЛЬНИХ МЕДІА: СОЦІАЛЬНІ, ПСИХОЛОГІЧНІ Й РИТОРИЧНІ ФУНКЦІЇ

О. Р. Личковська

Анотація


Головна ідея, який присвячене наше дослідження, — це всебічний аналіз нової комунікативної практики соціальних медіа, практики «розповсюдження» або «обміну» інформацією, у рамках якої можливо виділити дві основні логіки прояву: поява нечітких об’єктів, якими діляться або обмінюються, розгортання цієї практики на ті об’єкти, які раніше не зв’язувалися з поняттям «обміну» або «розповсюдження», і використання слова «поділитися» без об’єкта. Автор також аналізує позитивні й негативні наслідки даного феномена в соціальному й психологічному контекстах.

Ключові слова


комунікативні практики; соціальні медіа; «ділитися інформаці¬єю»; соціальні мережі; Web 2.0; Wayback machine

Повний текст:

PDF (Русский) PDF (English)

Пристатейна бібліографія ГОСТ


Лычковская О. Р. Блоги как медиа-практики участия и элементы социальных медиа в современной Украине / О. Р. Лычковская // Вісник Одеського національного університету. Соціологія та політичні науки. — Одеса: Aстрoпринт, 2O13. Том 18, випуск 1 (17). — С. 30-37.

Boyd D. (2008) Taken out of context: American teen sociality in networks publics [Электронный ресурс] / D. Boyd. — Режим доступа: http://www.zephoria.org/thoughts/ archives/2000/O1/1S/taken_out_of_co.html.  http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.1344756 

Castells M. Communication Power / M. Castells. — Oxford & New York: Oxford University Press, 2000.

Bruns A. Blogs, Wikipedia, Second Life, and Beyond: From Production to Produsage / A. Bruns. — New York: Peter Lang, 2008.

Baym N. K. Tune In, Log On: Soaps, Fandom & Online Community / N. K. Baym. — Thou¬sand Oaks, CA: Sage, 2000. http://dx.doi.org/10.4135/9781452204710 

Lychkovska O. L’internet et les médias sociaux : la spécificités des pratiques communicatives et participatives médiatisées en Ukraine / O. Lychkovska // Participations et cytoyennetôs depuis le printemps arabe. Sous la direction de A. Galabov et Jamil Sayah / Collection Locale et Globaledirigée par Gilles Rouet & Franзois Soulages. — Paris: L’Harmattan, 2012. — P. 159-172.

Bakardjieva M. Internet Society: the Internet in Everyday Life / M. Bakardjieva. — Thousand Oaks, CA: Sage, 2005.  http://dx.doi.org/10.4135/9781446215616 

Bechmann A. Around me: relevance & exploitation in the age of cloud services & location positioning / A. Bechmann // Paper presentation at Internet research 11.0 (AOIR), Gothenburg, Sweden, 22 October 2012.

Green J., Jenkins H. The moral economy of Web 2.0: audience research & convergence culture / J. Green and H. Jenkins // Holt J., Perren A. (eds.) Media Industries: History, Theory & Method. — West Sussex: Wiley-Blachwell, 2009. — P. 213-226.

Elmer G. Profiling Machines / G. Elmer. — Cambridge, MA: MIT Press, 2004.

Bechmann A. Towards cross-platforms business models: four patterns of circulation & control / A. Bechmann // Information, Communication & Society. — 2010. — Vol. 15, N 6. — P. 888-908.

Murphy J., Hashim N. H., Connor P. Take me back: validating the Wayback Machine / J. Murphy, N. H. Hashim, P. Connor // Journal of Computer-Mediated Communication, Vol. 13, N.1. — P. 60-75. http://dx.doi.org/10.1111/j.1083-6101.2007.00386.x 

Boyd D. Friends, friendsters and top 8: writing community into being on social network sites [Электронный ресурс] / D. Boyd // First Monday. — Vol. 11, N. 12. — Режим доступа: http://firstmonday.org/htbin/cgiwrap/bin/ojs/index.php/fm/article/view/1418/1336 http://dx.doi.org/10.5210/fm.v11i12.1418 

Van Dijsk J., Nieborg D. Wikinomics and its discontents: a critical analysis of Web 2.0 business manifestos / J. Van Dijsk, D. Nieborg // New Media and Society. — 2009. — Vol. 11, N. 5. — P. 855-874. http://dx.doi.org/10.1177/1461444809105356 

Courtney Seiter. The secret psychology of Facebook [Электронный ресурс] / Courtney Seiter. — Режим доступа: http://thenextweb.com/insider/2015/05/03/the-secret-psychology-of- facebook





DOI: https://doi.org/10.18524/2304-1439.2015.1(22).52124

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.