НГО ТА ЄС, ЩО СТОСУЮТЬСЯ УПРАВЛІННЯ СІРІЙСЬКИМИ БІЖЕНЦЯМИ В ТУРЕЧЧИНІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18524/2304-1439.2019.32.173853

Ключові слова:

неурядові організації, мігранти, біженці, Європейський Союз, Туреччина.

Анотація

Виходячи з припущення, що існують різні підходи щодо діяльності неурядових громадських організацій (НГО), що впроваджують політику щодо мігрантів та біженців, автор статті намагається відповісти на такі питання: – Які впливи можуть мати НГО на країни-члени та політику ЄС щодо мігрантів та біженців? – Чи може такий вплив дати тривалий та усталений досвід в умовах надзвичайних ситуацій? – Чи впливає на даний момент робота НГО в рамках Фонду, поряд з міжнародними агенціями та Червоним хрестом, на політику ЄС та відносини з Туреччиною у цій політичній сфері?

Стаття поділена на три частини. В першій, недержавні суб'єкти (НГО), аналізуються в рамках теоретичних досліджень з міграції та гуманітарної стратегії. В другій – досліджуються відносини ЄС з Туреччиною через вищезазначені об'єктиви. В третій, емпіричні дані про фінансування, що виділяються організацією «Європейські операції з цивільного захисту та гуманітарної допомоги» («European Civil Protection and Humanitarian Aid Operations», ECHO) неурядовим громадським організаціцям, використовуються для оцінки домовленостей та подій. Дані використовуються для оцінки перспектив майбутнього.

В статті зазначається, що події останного десятиліття поставили під сумнів цінності та практику ЄС. Показано, що європейські НГО прагнуть відіграти виконавчу роль у реалізації гуманітарних проектів ЄС для сирійських таборів для біженців у Туреччині. Автор приходить до висновку, що недержавні суб'єкти залишаються важливими, але суперечливими суб’єктами впровадження політики ЄС. НГО мають різні підходи і їх ідеологічні та політичні розбіжності відображаються на взаємозв'язку з політичною владою. Автором підкреслено все більш критичне ставлення до відсутності солідарності ЄС, особливо в питаннях втручань, пов’язаних з управлінням надзвичайними ситуаціями, що здійснювалися недержавними операціями SAR. По-третє, автором вказано на те, що паралельно практиці, яка, як правило, замінює держави та ЄС, НГО підтримують консолідоване партнерство з ECHO. Продемонстровано зростаючу роль недержавних суб'єктів в управлінні чутливими глобальними кризами, такими як міграція та біженці. Ризиком для ЄС визначено упущення шансу керувати кризою як лабораторією та моделлю функціональної координації, яку можна запровадити та закріпити в решті світової системи.

Біографія автора

D. Irrera, Кафедра політичних та соціальних наук, Університет м. Катанія, Італія

Доктор політичних наук, професор кафдери  

Посилання

Adamson, F. B. «Crossing borders: international migration and national security.» International security. 31(1) (2006): 165 –199.

Ahmed, S. and D. M. Potter. NGOs in international politics. Vol. 48.Bloomfield,CT: Kumarian Press, 2006.

Ambrosini, M. «Why irregular migrants arrive and remain: the role of intermediaries.» Journal of Ethnic and Migrations Studies. 43 (11) (2017): 1 –18.

Attina, F. «Tackling the migrant wave: EU as a source and a manager of crisis.» Revista Española de Derecho Internacional., 70 (2) (2018): 49 –70.

Adam, L. «The refugee card in EU-Turkey Relations: a necessary but uncertain deal.» Istituto Affari Internazionali. 2016.

Betts, А. (eds.) Global migration governance.Oxford:OxfordUniversityPress. 2011.

Beisheim, M. and A. Liese Transnational partnerships: effectively providing for sustainable development?London: Springer, 2014.

Bieler, А., Higgott, R. and G. Underhill (eds.), Non-state actors and authority in the global system.London: Routledge. 2004.

Bigo, D. «Globalisation and Security.» In Amenta E., Nash K. and A. Scott (eds.) The New Blackwell Companion to Political Sociology'.London : Blackwell, 2011.

Castles, S. «Understanding global migration: A social transformation perspective.» Journal of ethnic and migration studies. 36 (10) (2010): 1565-1586.

Caviedes, А. «European Integration and the Governance of Migration.» Journal of Contemporary European Research. 12 (1) (2015): 552-565.

Cuttitta, P. «Repoliticization Through Search and Rescue? Humanitarian NGOs and Migration Management in the Central Mediterranean’.» Geopolitcs. (2017): 1-29.

Dany, C. «Politicization of Humanitarian Aid in the European Union.» European Foreign Affairs Review. 20 (3) (2015): 419–437.

Den Hertog, L. «Money talks: Mapping the funding for EU external migration policy.» CEPS Paper in Liberty and Security in Europe.Brussels. 95 (2016).

EU Commission (2015), Decision on the coordination of the actions of the Union and of the Member States through a coordination mechanism – the Refugee Facility for Turkey, Decision C(2015) 9500 of 24.11.2015.

EU Commission (2016), ECHO Humanitarian Implementation Plan (HIP) for Turkey, Ref. Ares(2016)2580378 - 03/06/2016, http://ec.europa.eu/echo/sites/echo-site/files/hip_turkey_2016.pdf

EU Commission (2017), Communication from the Commission to the European Parliament and the Council, First Annual Report on the Facility for Refugees inTurkey, COM/2017/0130 final

Gariup, M. European security culture: language, theory, policy.London: Routledge, 2017.

Geddes, А. Immigration and European integration: beyond fortressEurope?Manchester: ManchesterUniversityPress. 2008.

Geddes, А. The politics of migration and immigration inEurope. Sage, 2003.

Glorius, А.,Grabowska-LusinskaI., and A. Kuvik (eds) Mobility in transition: Migration patterns after EU enlargement.Amsterdam:AmsterdamUniversityPress. 2014.

Guiraudon, V. «The constitution of a European immigration policy domain: a political sociology approach». Journal of European public policy. 10 (2) (2003): 263-282.

Jeandesboz, J. and P. Pallister-Wilkins. «Crisis, routine, consolidation: The politics of the Mediterranean migration crisis.» Mediterranean Politics. 21 (2) (2016): 316-320.

Kahanec, M. and K. Zimmermann. (ed.) Labor migration, EU enlargement, and the great recession.Berlin: Springer, 2016.

Hampshire, J. «European migration governance since the Lisbontreaty: introduction to the special issue». Journal of Ethnic and Migration Studies. 42 (4) (2016): 537-553.

Hugo, А. «Mare Europaeum? Tackling Mediterranean Migration». European Union Institute for Security Studies. 25 (2014).

Huysmans, J. «The European Union and the securitization of migration.» Journal of Common Market Studies. 38 (5) (2000):751–77.

Irrera, D. EU emergency response policies and NGOs.Basingstoke: Palgrave. 2018.

Irrera, D. «Migrants, the EU and NGOs: The ‘Practice’ of non-governmental SAR operations». Romanian Journal of European Affairs. 16 (3) (2016): 20-35.

Irrera, D. NGOs Crisis Management and Conflict Resolution: Measuring the Impact of NGOs on Intergovernmental Organisations. Edward Elgar,Cheltenham. 2013.

Lazaridis, А. and W. Khursheed. The securitisation of migration in the EU: debates since 9/11.London: Springer. 2015.

Lavenex, S. and F. Jurje. «EU/US Migration Policy Towards Emerging Countries: Regulatory Power Reversed?» 22 EFA Rev. 2 (1). (2017): 157–175.

Léonard, S. «EU border security and migration into the European Union: FRONTEX and securitisation through practices.» European security.19 (2) (2010): 231-254.

Menz, А. «Stopping, Shaping and Moulding Europe: Two Level Games, Non state Actors and the Europeanization of Migration Policies.» JCMS: Journal of Common Market Studies. 49 (2) (2011) : 437-462.

Meyer, С. The quest for a European strategic culture: changing norms on security and defense in the European Union.London: Springer. 2006.

Orbie, J., Van Elsuwege, P. and F. Bossuyt. «Humanitarian Aid as an Integral Part of the European Union's External Action: The Challenge of Reconciling Coherence and Independence.» Journal of Contingencies and Crisis Management. 22 (3) (2014): 158-165.

Pollak, J. and P. Slominski. «Experimentalist but not accountable governance? The role of Frontex in managing the EU's external borders.» West European Politics. 32(5) (2009): 904-924.

Reimann, K. D. «A view from the top: International politics, norms and the worldwide growth of NGOs’». International Studies Quarterl. 50 (1) (2006): 45-67.

Rygiel K., Baban F. and Ilcan. «The Syrian refugee crisis: The EU-Turkey ‘deal’and temporary protection’».Global Social Policy. 16 (3) (2016): 315-320.

Risse, T. «Transnational actors and world politics.» In Corporate ethics and corporate governance.Berlin: Springer, 2007: 251-286.

Sterkx, S. «The external dimension of EU asylum and migration policy: expanding fortress Europe?» In Europe’s global role: External policies of the European Union. 2008: 117-38.

Tazzioli, M. «Border displacements. Challenging the politics of rescue between Mare Nostrum and Triton.» Migration Studies. 4(1) (2016): 1-19.

Trauner, F. «Asylum policy: the EU’s ‘crises’ and the looming policy regime failure.» Journal of European Integration. 38 (3) (2016): 311-325.

Warleigh, А. «Europeanizing’civil society: NGOs as agents of political socialization.» JCMS: Journal of Common Market Studies. 39 (4) (2011): 619-639.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-07-20

Як цитувати

Irrera, D. (2019). НГО ТА ЄС, ЩО СТОСУЮТЬСЯ УПРАВЛІННЯ СІРІЙСЬКИМИ БІЖЕНЦЯМИ В ТУРЕЧЧИНІ. Міжнародні та політичні дослідження, (32), 69–84. https://doi.org/10.18524/2304-1439.2019.32.173853

Номер

Розділ

ПОЛІТИЧНІ ІНСТИТУТИ ТА ПРОЦЕСИ В МІЖНАРОДНОМУ, РЕГІОНАЛЬНОМУ ТА НАЦІОНАЛЬНОМУ КОНТЕКСТАХ