DOI: https://doi.org/10.18524/2304-1439.2017.2(29).119976

Глобальні засоби масової інформації як інструмент м'якої сили держав

М. Роштекова, Л. Янчук

Анотація


У зв’язку з подіями, які останнім часом мали місце в засобах масової інформації, зокрема з появою Інтернету і нових центрів влади, ми сьогодні спостерігаємо безпрецедентні зусилля багатьох країн, які перешкоджають міжнародному потоку інформації. Створення та поширення інформації є важливим як з метою створення загальної картини країни, так і для покращення становища окремих країн на міжнародній арені та збільшення їх політичного впливу. М’яка сила розглядається як унікальний інструмент успіху зовнішньої політики у світі. У нашій статті ми зосередимось на трьох різних підходах країн до використання засобів масової інформації для виконання зовнішньополітичних інтересів. Перший — це американський підхід, спрямований на поширення загальних цінностей, таких як демократія та свобода інформації, другий — це альтернативний підхід Франції, який реагує на зміни на міжнародній арені, та останній підхід, це аналіз найпотужнішої влади на прикладі Китаю.


Ключові слова


м’яка сила, глобальні медіа, державна політика, культурна політика, глобалізація, міжнародний інформаційний потік

Повний текст:

PDF

Пристатейна бібліографія ГОСТ


Flanderova L. Soft power: mit či nemit? Mezinarodni politika — soft-power v mezinarodni politice, 9, (2013) http://www.iir.cz/article/soft-power-mit-ci-nemit

Pajtinka E. Verejna diplomacia // Diplomaticka sluzba členskeho statu EU v procese europskej integracie. Bratislava: Ekonom, 2008.

Tuch H. N. Communicating with the World. US Public Diplomacy Overseas. New York: St. Martinґs Press, 1990.

Schneider C. P. Culture Communicates: U. S. Diplomacy That Works // Discussion Papers in Diplomacy, No. 94. Den Haag: Netherlands Institute of International Relations Clingendael, 2004.

Batora J. Public Diplomacy in Small and Medium-Sized States: Norway and Canada. Discussion Papers in Diplomacy, 97. Den Haag: Netherlands Institute of International Relations Clingendael, 2005.

Pajtinka E. Verejna diplomacia. In: Diplomaticka sluzba členskeho statu EU v procese europskej integracie. Bratislava: Ekonom, 2008.

Peterkova J. Veřejna diplomacie malэch statů a realita Česke republiky. Mezinarodni vztahy 43, 2 (2008), 5–24.

Rostekova M., Rouet G. Medias et globalisation // Media a globalizacia. Banska Bystrica: Belianum, UMB, 2016.

Wilhelm A. Außenpolitik. Grundlagen, Strukturen und Prozesse. Munchen; Wien: R. Oldenbourg Verlag, 2006.

Robinson P. The CNN Effect: Can the News Media Drive Foreign Policy? // Review of International Studies, 25(2), (1999), 301–309 http://www.jstor.org/stable/20097596

Livingston S. Clarifying the CNN Effect: An Examination of Media Effects According to Type of Military Intervention. Harvard Research Paper R-18. Joan Shorenstein Barone Center on the Press, Politics and Public Policy. Cambridge: Harvard University, 1997. http://tamilnation.co/media/CNNeffect.pdf

Nye Jr., Joseph S. Get Smart: Combining Hard and Soft Power // Foreign Affairs. July 1, (2009). <http://www.foreignaffairs.com/articles/65163/joseph-s-nye-jr/get-smart?page=2#>.

Sarcinelli U. Politische Klasse und Цffentlichkeit // Von Arnim, H. H.: Politische Klasse und Verfassung. Berlin: Duncker and Humblod, 2001.

Todd E. Aprиs l’Empire, essai sur la decomposition du systиme americain. Paris: Gallimard, 2002.

Mattelart T. Les enjeux de la circulation internationale de l’information // Revue franзaise des sciences de l’information et de la communication. Aprиs l’Empire, essai sur la decomposition du systиme americain URL : http://rfsic.revues.org/1145.

Xiang D. China’s image on international English language social media // The Journal of International Communication 19, n° 2. DOI : 10.1080/13216597.2013.833535

Kalickэ J. Vojensko-politicke strategie USA v obdobi studenej vojny 1. vyd. Banska Bystrica: Univerzita Mateja Bela, Fakulta politickэch vied a medzinarodnэch vzťahov, 2011.

Dizard W. P. Inventing Public Diplomacy: The Story of the U. S. Information Agency, 2004.

Bardos A. Public Diplomacy: An Old Art, A New Profession // The Virginia Quarterly Review, Summer (2001), 424–437, http://www.vqronline.org/articles/2001/summer/bardospublicdiplomacy/

Cull N. USIA: Gone but not Forgotten // Perspectives 1, 6 (2009).

Lord C., Dalle H. C. Public Diplomacy and the Cold War // Lessons Learned, Backgrounder, 2070, 09/2007, 4, http://www.heritage.org/research/reports/2007/09/public-diplomacyand-the-cold-warlessons-learned, ověřeno k 08. 11. 2010

Peterson P. G. Public Diplomacy and the War on Terrorism // Foreign Affairs 81, 5, (2002), 74–94.

Taylor H. The Not-So-Black Art of Public Diplomacy // World Policy Journal, Winter (2007/2008), 51–59.

Bellamy C., Weinberg A. Educational and Cultural Exchanges to Restore Americaґs Image // The Washington Quarterly 31 (3), (2008), 55–68.

Kenberry G. J. The Right Grand Strategy // The American Interest. January/February (2010). <http://www.the-american-interest.com/article.cfm?piece=760>.

Hook S. W., Scott J. M. U.S. foreign policy today: American renewal? Washington, D.C.: CQ Press, 2011.

Dimitrova A. Obama’s Foreign Policy: Between Pragmatic Realism and Smart Diplomacy? http://www.culturaldiplomacy.org/academy/content/pdf/participant-papers/academy/AnnaDimitrova-Obama %27s-Foreign-Policy-Between-Pragmatic-Realism-and-Smart-Diplomacy. pdf

Nossel S. Smart Power // Foreign Affairs. 83, 2, (2008), 132.

Nye Jr., Joseph S. Get Smart: Combining Hard and Soft Power // Foreign Affairs. July 1, (2009). <http://www.foreignaffairs.com/articles/65163/joseph-s-nye-jr/get-smart?page=2#>.

Dimitrova A. Obama’s Foreign Policy: Between Pragmatic Realism and Smart Diplomacy? http://www.culturaldiplomacy.org/academy/content/pdf/participant-papers/academy/AnnaDimitrova-Obama %27s-Foreign-Policy-Between-Pragmatic-Realism-and-Smart-Diplomacy. pdf

Metzgar E. T. Considering the ʻʻIllogical Patchworkʼʼ: The Broadcasting Board of Governors and U. S. International Broadcasting. Los Angeles: Figueroa Press. 2013 <http://uscpublicdiplomacy.org/sites/uscpublicdiplomacy.org/files/legacy/publications/perspectives/CPDPerspectives_P1_2013.pdf >.

Wilding C. M. Measuring the Effectiveness of Public Diplomacy: the UK Approach. Paper presented to the Annual Conference of International Radio Broadcasters, November 2007.

Metzgar E. T. Considering the ʻʻIllogical Patchworkʼʼ: The Broadcasting Board of Governors and U. S. International Broadcasting. Los Angeles: Figueroa Press. 2013. <http://uscpublicdiplomacy.org/sites/uscpublicdiplomacy.org/files/legacy/publications/perspectives/CPDPerspectives_P1_2013.pdf >.





Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.